loading...
وبسایت رویال پرداخت
کارشناس رویال بازدید : 26 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه:

  •  نحوه ی استفاده از درگاه بین المللی پی پال (PayPal)
  • امنیت درگاه بین المللی پی پال
  • نحوه ی استفاده از درگاه پی پال برای ایرانی ها

درگاه پی پال برای ایرانی ها

آیا استفاده از درگاه اینترنتی پی پال (PayPal) برای کاربران ایمن می باشد یا خیر؟

ممکن است این سوال بار ها ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت که این درگاه، یک درگاه کاملاً امن برای تمام تراکنش ‌های مالی محسوب می‌شود؛ اما در صورتی که در ایران زندگی کنید، می تواند برای شما کمی مشکل ‌ساز شود. چرا که درگاه اینترنتی پی پال یک شرکت آمریکایی می‌باشد که ایران را تحریم کرده است و چنانچه آی پی شما به عنوان یک ایرانی شناسایی شود، حساب شما مسدود می شود و تمام منابع مالی که داخل حساب پی پال و خود دارید بلاک می شود. لذا این فرآیند برای شما با ریسک همراه خواهد بود.

به همین منظور می‌بایست یک سری اقدامات ایمنی انجام دهید تا فرایند استفاده ی شما از درگاه اینترنتی پی پال بدون نگرانی دنبال شود و با خیال راحت از این وب سایت برای فرایند کسب و کار خود استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در رابطه با ایمنی حساب پی پال در اختیار شما قرار دهیم و بتوانید به راحتی از این حساب استفاده کنید.

 امنیت درگاه بین المللی پی پال

امنیت درگاه بین المللی پی پال

در رابطه با ایمنی درگاه اینترنتی پی پال باید بگوییم که در طی فرایند انتقال هزینه، تراکنش های مالی و تمام اطلاعاتی که در این درگاه بین دو کاربر رد و بدل می‌شود، هیچ عامل سومی نقش ندارد.

شرکت پی پل هزینه های هنگفتی را در جهت ایمن سازی درگاه خود هزینه کرده است و با کمک استانداردهای IPS  و کشف نفوذ IDS و همچنین استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، توانسته به درگاه اینترنتی بین‌المللی تبدیل شود. البته درگاه، ترافیک تمام تراکنش های مالی مشتریان خود را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کند تا در صورت وجود هر نوع عامل نفوذی، به سرعت متوجه شود و این عامل را از سیستم خارج کند.

تمام سیستم های مالی و بانک ‌ها برای این که هکرها به آن نفوذ نکنند هزینه ‌های زیادی می کنند و در آخر احتمال اینکه به آنها نفوذ شود بسیار زیاد است. اما شرکت پی پال برای کسانی که بتوانند به سیستم مالی این شرکت نفوذ کنند، یا قسمت های آسیب پذیر را شناسایی کنند، جایزه تعیین کرده است!

البته از روزی که این جایزه در نظر گرفته شده است تا به امروز، ۱۷ سال میگذرد و هنوز کسی پیدا نشده است که بتواند به سیستم مالی درگاه اینترنتی پی پال نفوذ کند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. این در حالی است که شرکت های عظیم و غول پیکری همچون یاهو و گوگل با اینکه در بخش امنیت و نفوذ بهترین متخصصان را دارند، باز هم مورد حمله هکرها قرار گرفته اند.

 

آیا درگاه اینترنتی پی پال برای خریداران این درگاه ایمن می باشد؟

در رابطه با ایمنی فرایند تراکنش ها و خرید از درگاه اینترنتی پی پال، باید بگوییم که این فرآیند کاملاً ایمن و بدون ریسک می باشد.

چرا که:

  • زمانی که شما اقدام به خرید از درگاه پی پال می کنید، یک رسید قابل پیگیری نیز به شما داده می شود. کد رهگیری مرتبط آن تراکنش نیز به شما ارائه می شود تا هیچ گونه خطا و اشتباهی در فرایند خرید از وب سایت مربوطه اتفاق نیافتد.
  • نکته ی مهمی که در رابطه با خرید از درگاه اینترنتی پی پال، باید مد نظر کاربران قرار گیرد، این است که پس از هر بار تراکنش شما زیر نظر خود شرکت پی پال هستید و در صورت هرگونه خطا و اشکالی در فرآیند خرید از وب سایت مربوطه، می توانید با تیکت دادن به وب سایت پی پال تراکنش خود را پیگیری کنید و از طریق ایمیل به مشکل رسیدگی کنید و نگران از دست دادن سرمایه خود نباشید.
  • شما زمان خرید از هر وب سایتی در صورتی که درگاه اینترنتی پی پال معرفی شود، مستقیماً به وبسایت پی پال متصل می شوید و پرداخت شما از طریق درگاه پی پال انجام می‌شود. به همین دلیل، شما هیچگاه نگران اطلاعات شخصی خود نخواهید بود و فرآیند خرید بدون هیچ ریسکی انجام می‌شود.

نحوه ی استفاده از درگاه پی پال برای ایرانی ها

پی پال

همانطور که در اول این مقاله هم اشاره شد، این درگاه، ایران را تحریم کرده و شما نمی توانید به صورت مستقیم از این حساب استفاده کنید. چرا که در صورت تشخیص ایرانی بودن شما، احتمال اینکه حساب شما مسدود شود بسیار زیاد است.

پس برای استفاده از این درگاه، باید از افرادی کمک بگیرید که ساکن کشورهای خارجی هستند و از حساب آنها استفاده کنید؛ و یا اینکه از VPN کمک بگیرید. (در استفاده از VPN باید بسیار دقت کنید؛ چرا که در صورت تشخیص دادن شما در آی پی ایرانی حساب مسدود می شود و مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد شد.)

مطالب مرتبط: 

  منبع: رویال پرداخت

کارشناس رویال بازدید : 31 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه:

  • روش های نقد کردن درآمدهای ارزی
  •  نحوه ی نقد کردن درآمدهای ارزی در درگاه پی پال
  • نحوه ی نقد کردن درامد ارزی وسترن یونیون
  • نحوه ی نقد کردن درآمد ارزی وب مانی

روش های نقد کردن درآمد ارزی

با چه روش هایی می توان درآمد ارزی خود را نقد کرد ؟

زمانی که از درگاه های بین ‌المللی برای کسب درآمد و خدمات فریلنسری استفاده می کنید، باید این پول های الکترونیکی را بتوانید به پول‌ های کشور خود تبدیل کنید تا بتوانید از آنها استفاده کنید. برای این کار باید از شرکت هایی کمک بگیرید که در کنار اعتبار، سرعت نقدشوندگی داشته باشند و پول شما سرقت نشود.در این مقاله راه ‌های نقد کردن درآمد ارزی به شما آموزش داده خواهد شد. شما باید اطلاعات کامل در مورد آن داشته باشید تا اطلاعات شخصیتان را در اختیار هر شرکتی قرار ندهید و از اطلاعاتتان سوء استفاده نشود.

در این مقاله از پرکاربرد ترین و مهمترین درگاه‌ ها نام برده شده است و مطمئناً همه ی شما با این درگاه ها کار کرده اید و می تواند بهترین آموزش در این زمینه باشد. پس در صورتی که نقد کردن درآمدهای ارزی برایتان اهمیت دارد می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش های نقد کردن درآمدهای ارزی از درگاه‌هایی همچون پی پال، وب مانی و وسترن یونیون را به شما آموزش دهیم.

نقد کردن درآمد ارزی پی پال

نقد کردن درآمد ارزی پی پال

پی پال یکی از مهم ترین و امن ترین درگاه های ارز دیجیتال می باشد و حدود ۹۰ درصد افرادی که در فعالیت های فریلنسری و خدمات اینترنتی بین المللی با درآمدهای ارزی فعالیت می‌کنند این درگاه را می‌شناسند و یک کاربری برای انتقال پول‌های خود دارند؛ چرا که در کنار امنیت بالایی که دارد، از پشتیبانی عالی نیز برخوردار است.

اما متاسفانه پی پال ایران را تحریم کرده است و برای اینکه بتوانیم درآمد ارزی خود را از این وبسایت نقد کنید باید از VPN یا افرادی کمک بگیرید که در کشور خارجی زندگی می کنند و پول ارزی خود را به معادل ریالی تبدیل کنید.

توجه: سایت ها در این زمینه زیاد می باشد که متاسفانه برخی از این وبسایت‌ ها برای نقد کردن درآمد ارزی کلاهبردار هستند و می‌توانند حساب شما را خالی کنند و به دلیل تحریم ها، شما نمی توانید پیگیر شکایت باشید؛ همچنین نمی توانید برای پیدا کردن درآمد ارزی کاری انجام دهید و درآمد شما به سرقت می رود.

به همین دلیل، شما می توانید از وب سایت رویال که جزء مهمترین وب سایت ها در زمینه ی نقد کردن درآمد ارزی می باشد، استفاده کنید و در کوتاه ترین زمان درآمد ارزی پی پال خود را نقد کنید.

نکته ی دیگری که در رابطه با نقد کردن درآمد ارزی پی پال وجود دارد این است که می بایست با نرخ روز این درآمد برای شما به صورت دلاری نقد شود؛ در این زمینه نیز باید بگویم که وبسایت ما  انصاف را رعایت می‌کند و دقیقاً با نرخ روز هزینه را برای شما تبدیل به معادل ریالی ایرانی می کند.

نقد کردن درآمد ارزی وب مانی

نقد کردن درآمد ارزی وب مانی

پول ارزی دیگر که کاربرد زیادی در دنیای دیجیتال دارد، وبمانی می باشد که کشور روسیه ارائه دهنده آن می باشد و باید بگوییم که با توجه به شرایط  تحریم ها، ایران نیز می تواند به راحتی با این پول ارزی کار کند؛ چرا که روسیه ایران را تحریم نکرده است و به راحتی می‌توان از این پول ارزی استفاده کرد.

در صورتی که تمایل به نقد کردن این پول ارزی داشته باشید کارمزدی که برای نقد کردن این درآمد ارزی باید پرداخت شود کمتر می باشد چرا که نیاز به دور زدن تحریم ها نیست و نیازی نیست که از افراد سایر کشورها برای نقد کردن کمک گرفت.

در صورتی که تمایل به نقد کردن درآمد ارزی وبمانی را دارید می توانید با کمک کیف پول این فرایند را انجام دهید. تبدیل پول ارزی وب مانی به پول ایران نیز بسیار راحت می باشد و با نرخ روز این فرایند انجام می‌شود. هر قیمتی که دلار در همان روز داشته باشد درآمد ارزی شما تحویل داده می شود .

نقد کردن درامد ارزی وسترون یونیون

نقد کردن درامد ارزی وسترون یونیون

این پول ارزی نیز بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد و برای افرادی که برای تحصیل یا کمک مالی به عزیزان شان در کشورهای خارجی قصد ارسال پول را داشته باشند، بهترین گزینه می باشد.

بهترین روش، حواله های بانکی می‌باشد، در این باره بهتر است بدانید که:

  • هزینه ای که انتقال داده می شود در کمتر از ۲۴ ساعت به حساب شخص منتقل می‌شود.
  • برای نقد کردن این درآمد مدت ۲۴ ساعت زمان لازم است تا معادل ریالی پول شما، به شما تحویل داده شود.
  • کارمزدی که برای نقد کردن درآمد ارزی وسترن یونیون در نظر گرفته شده است به ازای هر 35 دلار 1 درصد میباشد و بهترین گزینه است.
  • نکته ی مهمی که در رابطه با نقد کردن درآمد ارزی باید مد نظر قرار دهید این است ک همه ی وب سایت ها و شرکت هایی که در رابطه با نقد کردن درآمد ارزی فعالیت می‌کنند، که فرآیند قانونی ندارند و اقدام به سرقت منابع مالی افراد می کنند؛ پس قبل از اینکه اقدام به تبدیل درآمد ارزی خود از طریق هر شرکتی کنید باید استعلام قانونی دریافت کنید تا نگران پول ارزی خود نباشید .

وبسایت ما از هر لحاظ در این زمینه ایمن می باشد و کاملا تضمین شده درآمد ارزی شما را تحویل می دهد و با نرخ روز همه درآمدهای ارزی شما را محاسبه کرده و معادل ریالی آن را کمتر از ۲۴ ساعت تحویل می دهد.

مطالب مرتبط:

  منبع: رویال پرداخت

کارشناس رویال بازدید : 54 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه:

  • مزیت های استفاده از حساب پی پال
  • نقد کردن پول پی پال

مزیت های استفاده از حساب اینترنتی پی پال

مزیت های استفاده از حساب اینترنتی پی پال

در دوره‌ای که ما در آن زندگی می کنیم، می‌توان هر نوع کالایی را از یک کشور خریداری و هزینه آن را اینترنتی پرداخت کرد و تمام این فرآیند به صورت دیجیتال انجام می‌شود. به راحتی می توانید از حساب اینترنتی پی پال برای انجام این کار استفاده کنید که مزیت های بی شماری دارد.

این مقاله به حساب اینترنتی پی پال و کاربردهای آن اختصاص داده شده است. توصیه می شود در صورتی که تمایل دارید به کسب‌وکارهای دیجیتال بپردازید و از این راه کسب درآمد کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورید.

با وجود این که اکثر کشورهای دنیا حساب اینترنتی پی‌پال را پشتیبانی می‌کنند و آن را برای وب سایت های خود استفاده می کنند، باید بدانید که به راحتی می‌توان از این حساب استفاده کرد و تجارت الکترونیک را مدیریت کرد. بهترین مزیت این حساب، امنیت بالایی است که دارد، به گونه ای که ۱۷ سال است که شرکت پی‌پال اطلاعیه مهمی را در رابطه با امنیت خود منتشر کرده است و طبق این اطلاعیه هر کسی که بتواند حساب اینترنتی پی پال را هک و به اطلاعات آن نفوذ کند، مبلغ هنگفتی را دریافت خواهد کرد. تاکنون پس از گذشت ۱۷ سال، هنوز کسی نتوانسته است این کار را انجام دهد!

فرایند استفاده از حساب اینترنتی پی پال به این صورت است که شما با دارا بودن یک حساب، می توانید از هر وب سایتی در هر کجای دنیا اقدام به خرید اینترنتی کنید و پول آن را به همین شیوه ارسال کنید.

مزیت های استفاده از حساب اینترنتی پی پال

 

انتقال آسان 

به راحتی پول موجود در حساب‌تان را انتقال دهید و صرفاً برای خرید اینترنتی از این پول استفاده نکنید.

سرعت انتقال مبلغ در کمترین زمان

سرعت انتقال مبلغ در کمترین زمان

در صورتی که از وب سایتی با درگاه پی پال خرید می کنید، مبلغ به صورت آنی واریز می‌شود و در صورت انتقال پول به سایر حساب ها، تنها 5 روز کاری زمان لازم است. باید بدانید نسبت به پول های دیجیتال دیگر، این حساب بهترین سرعت را دارد.

 

امنیت بالا

به لحاظ امنیت می توان گفت که درگاه پی پال از امنیت بالایی برخوردار است.

کارمزد پایین

کارمزد پایین

مزیت دیگری که حساب اینترنتی پی پال دارد، کارمزد انتقال پول می باشد. برای هر 30 سنت که شما تراکنش انجام می دهید، تنها ۳ درصد کارمزد تعلق می‌گیرد که بسیار مناسب است. لذا این درگاه برای هر کسی که تمایل به استفاده از حساب اینترنتی دارد، بهترین گزینه می باشد.

حریم خصوصی

مورد دیگری که برای کاربران بسیار اهمیت دارد، حریم خصوصی می باشد. حساب پی پال، برای اینکه امنیت اطلاعات کاربران خود را حفظ کند، از سرورها و امکانات ویژه ای استفاده می کند و به هیچ عنوان، کسی نمی تواند به اطلاعات شخصی شما نفوذ کند و اطلاعات شما را به سرقت ببرد و یا بتواند حساب شما را خالی کند.

در رابطه با حریم خصوصی همان طور که در بالا اشاره شد، پی پال یک رقابت جهانی ایجاد کرده است و به کسانی که بتوانند به وبسایت پی پال نفوذ کنند، جایزه پرداخت می‌کند!

استفاده از درگاه پی پال در سایت های فروشگاهی

استفاده از درگاه پی پال در سایت های فروشگاهی

وبسایت های فروشنده کالا و خدمات می توانند از درگاه پی پال برای فروش کالای خود استفاده کنند. به این صورت که هر کسی که تمایل به خرید کالای سایتشان را داشته باشد، از طریق پی پال، کالا یا سرویس مورد نظرشان را به راحتی خریداری کنند.

پرداخت اقساطی

پرداخت اقساطی، از جمله دیگر مزایای این حساب است. این مزیت به این صورت است که خریدار از فروشنده تقاضای پرداخت به صورت اقساط می‌کند و در صورت موافقت فروشنده، حساب پی پال طی یک دوره مرتب ماهیانه یا روزانه به میزان مبلغ درخواستی فروشنده از حساب خریدار کسر می شود.

نکته ی مهم: کشور ایران تحریم است و حساب اینترنتی پی پال که در آمریکا فعالیت می کند، ایران را تحریم کرده است. به همین دلیل، افرادی که تمایل به استفاده از حساب اینترنتی پی پال داشته باشند، می بایست از حساب های خارجی و افرادی که در کشور های خارجی زندگی می‌کنند کمک بگیرند؛ یا اینکه می‌توانند از نرم افزارهای مخفی کننده آی‌پی برای این منظور استفاده کنید. اما داشتن آدرس در کشور خارجی از جمله مواردی می‌باشد که در افتتاح حساب پی پال می بایست وارد کنید.

نقد کردن پول پی پال

نقد کردن پول پی پال

نقد کردن پول از حساب پی پال در صورتی که به تنهایی قصد خرید و فروش یا  انجام کسب و کار را داشته باشید، مشکل می باشد. شما باید از وب سایت های مرجع که برای این منظور فعالیت می کنند، کمک بگیرید و می‌توانید در صورت استفاده از حساب اینترنتی پی پال، از وب سایت ما برای انتقال پول خود استفاده کنید که با نرخ روز، وجه پی پال شما را محاسبه کرده و فرآیند نقد کردن پول شما در کمترین زمان انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:

کارشناس رویال بازدید : 33 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه

  • کاربرد و مزایای استفاده از کارت های ارز بین الملل
  • مزایا و محدودیت های استفاده از انواع مختلف کارت های ارز بین الملل
  • قوانین کارت های ارز بین الملل

کارت های ارز بین المللی

مطمئناً شما نیز در رابطه با کارت ‌های اعتباری اطلاعات اندکی دارید و می دانید که این کارت ‌ها به صورت بین‌المللی می توانند انواع خدمات را به کاربران ارائه دهند. این کارت های بین الملل در انواع ویزاکارت، مسترکارت و دیگر کارت ها مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند تراکنش ‌های مالی کاربران دنیا را سرعت ببخشند. از جمله مهمترین دلایلی که از این کارت های ارز بین الملل استفاده می شوند عبارت اند از:

  • امنیت بالا
  • سرعت بالا در انتقال اطلاعات
  • سرعت بالای انجام تراکنش های مالی (هر کسی در هر جای دنیا می تواند با کمک این کارت ها، فرایند تراکنش مالی خود را بدون خطر هک شدن و نفوذ به طلاعات شخصی انجام دهد)

شما با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با این کارت های بین الملل به دست می آورید؛ پس تا انتها همراه ما بمانید.

کارت اعتباری یا Credit Card

کارت های اعتباری

این کارت که توسط بانک و مشتری طی یک قرارداد به مشتری تحویل داده می شود، به این صورت می باشد که مشتری تا زمانی که حقوق ماهیانه دریافت می‌کند می‌تواند تا سقف آن حقوق از کارت خود برداشت کند و حتی بیشتر از میزان موجودی که در کارت وجود دارد می تواند خرج کند و از دستگاه ‌های ATM پول دریافت کند. اما نکته ای که در رابطه با این کارت ها وجود دارد این است که مشتری تا زمانی می‌تواند بیش از موجودی حساب خود از کارت برداشت کند که با بانک مرجع خود خوش حسابی کند و پس از دریافت حقوق بدهی خود را واریز کند. به اصطلاح به این روش "قرض گرفتن از بانک" گفته می شود و مشتری تا زمانی که خوش حساب باشد می تواند بیشتر از اعتبار خود دریافت کند و فرآیند خرید و فروش خود را انجام دهد.

کارت نقدی یا Debit Card

Debit Card

فرایند دریافت کارت های بین الملل نقدی نیز همانند کارت اعتباری می باشد و شما باید برای دریافت آن از بانک مرجع کمک بگیرید و خود بانک پشتیبان این کارت می باشد. اما تفاوتی که این کارت های ارز بین الملل (کارت های نقدی) با کارت اعتباری دارند این است که شما تنها مبلغی که داخل حساب بانکی شما می باشد را می‌توانید خرج کنید و سقف برداشت شما همان میزان موجود می باشد. به عبارتی شما در صورتی که کارتتان را مجدداً شارژ کنید می توانید برداشت دیگری داشته باشید و همانند کارت های ارز بین الملل اعتباری نمی توانید بالاتر از سقف موجودی اقدام به برداشت کنید.

کارت نقدی یا Debit Card را می توان برای ایرانی ها نیز استفاده کرد؛ چرا که مشکلات تحریم در رابطه با آن ها مشکلی ایجاد نمی کند. فرآیند تحویل این کارت ها نیز به این صورت می باشد که شما باید به بانک مرجع درخواست دهید و بانک مرجع با دریافت مدارک شما کارت را صادر می کند. البته این فرایند به صورت حضوری انجام می شود و شما زمان تحویل کارت و انجام درخواست می بایست در بانک حضور داشته باشید.

کارت های مجازی یا Virtual Card

Virtual Card

این نوع کارت های ارز بین الملل واقعیت فیزیکی ندارند و شما می‌توانید با کمک درگاه‌های پی پال برای دریافت این نوع کارت ها اقدام کنید. این کارت ها برای خرید از هر نوع سایت فروشگاهی یا خدمات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد .البته در رابطه با احراز هویت و امنیت، این کارت ها در بالاترین سطح امنیت قرار دارند و برای کاربران ایرانی نیز می توانند بدون مشکل مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال، شما می توانید از کارت های مجازی پرفکت مانی که کشور روسیه از آن ها پشتیبانی می کند، در شرایطی که کشور روسیه ایران را تحریم کرده است، استفاده کنید و در دنیای وب خرید اینترنتی یا کارهای فریلنسری داشته باشید و کسب درآمد کنید.

قوانین کارت های ارز بین الملل

هر کدام از کارت های ارز بین الملل که در بالا معرفی شدند ، دارای قوانین و سقف برداشت مختلفی هستند و برای خدماتی که ارائه می دهند (به صورت ماهیانه یا سالیانه) پورسانت های متفاوتی دریافت می کنند.

رایج ‌ترین مثالی که می‌توان در این زمینه زد این است که برخی از کارت های ارز بین الملل تنها در روز میتوانند 10 تراکنش انجام ‌دهند و مبلغ سقف برداشت ۲ هزار دلار را نیز در روز می‌توانند پشتیبانی کنند؛ در حالی که برخی از کارت های دیگر در این زمینه می‌توانند تا سقف ۱۵۰۰ دلار برداشت و ۲۰ تراکنش را در روز انجام داد.

برای انتقال شارژ یا خدمات فریلنسری نیز این خدمات با هزینه همراه هستند که می توانید با ما همراه باشید و در مقالات بعدی اطلاعات جامع تری در این زمینه کسب کنید.

مطالب مرتبط:

  منبع: رویال پرداخت

کارشناس رویال بازدید : 33 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه ماینینگ بیت کوین:

  • استخراج بیت کوین (ماینینگ بیت کوین) به چه معناست؟
  • بیت کوین یا طلای دیجیتال چیست؟
  • استخر ماینینگ یا mining pool چیست ؟
  • چرا بیت کوین ارزشمند است؟

 بیت کوین یا طلای دیجیتال چیست؟

بیت کوین یا طلای دیجیتال چیست؟

شاید نام "طلای دیجیتال" در فضای مجازی و رسانه ها، توجه شما را هم به خود جلب کرده باشد. "بیت کوین" یا طلای دیجیتال، یک نوع ارز دیجیتال می باشد که در دنیای اینترنت مبادله می شود. در واقع بیت کوین نوعی پول می باشد که شما می توانید با استفاده از آن تجارت، خرید و فروش و یا کار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به بیت کوین و شبکه ی بیت کوین، می توانید به مقاله ی "بیت کوین چیست" مراجعه نمایید. در این مقاله ما شما را با ماینینگ بیت کوین یا نحوه ی استخراج بیت کوین آشنا می کنیم.

استخراج یا ماینینگ بیت کوین

استخراج یا ماینینگ بیت کوین

همانگونه که پیشتر نیز اشاره شد، بیت کوین گونه ای از ارز دیجیتال است. بیت کوین در واقع نوعی پول است که فقط در دنیای دیجیتال ارزش دارد و در هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. مبادلات بیت کوین در انحصار هیچ شرکت یا سازمان خاصی نیست؛ بلکه یک شبکه غیر متمرکز گسترده به وسعت کل دنیا از آن پشتیبانی می‌کند. هر کس در هر جای دنیا می‌تواند به این شبکه ی گسترده بپیوندد.

با توجه به این که مبادلات بیت کوین تنها در فضای مجازی انجام می شود؛ برای مدیریت این تراکنش ها و حفظ امنیت آن ها، نیاز به ساز و کار ویژه ای است که به آن فرایند "استخراج بیت کوین" یا "ماینینگ" می‌گویند. در واقع بیت کوین ها مانند طلاهایی هستند که در معدن وجود دارند؛ اما قابل دسترس نیستند. ماینرها با انجام فرایند ماینینگ، این طلاها را آزاد می‌کنند و از این طریق دستمزد دریافت می‌کنند.

استخراج بیت کوین

در واقع ماینرها یا استخراج کنندگان بیت کوین، وظیفه ی تأیید تراکنش ها را دارند. آن ها از این راه می توانند کسب درآمد کنند؛ درآمد آن ها به دو صورت زیر تأمین می شود:

  • بخشی از تراکنش انجام شده به عنوان دستمزد استخراج کننده مشخص شده و به او تعلق می گیرد.
  • هر مرتبه و با استخراج هر بلاک، مقداری بیت کوین نیز تولید می شود که بین استخراج کنندگان آن بلاک تقسیم می شود.

پاداش ماینر ها با گذر زمان کمتر می شود؛ و دلیل اصلی آن نیز تئوری کمیابی می باشد؛ به این معنا که کم یاب شدن بیت کوین ها، سبب افزایش قیمت آن ها می شود. با توجه به روند موجود،پیش بینی می شود که تا سال 2140 همه ی واحد های بیت کوین استخراج شود؛ درست مثل طلا که یک روز تمام می شود!

چگونگی فعالیت ماینر ها

بیت کوین

تراکنش های مالی بیت کوین در قالب یک سری معادلات ریاضی انجام می‌شود و پیچیدگی هایی دارد. با انجام هر تراکنش، مسابقه ای بین ماینرها شکل می گیرد و هر کس که بتواند زودتر معادله را حل کند، بیت کوین تولید شده را خواهد برد!

ضمناً ماینرها برای حل این معادلات، دستگاه های قدرتمند و سخت افزار های کامپیوتری بسیار قوی نیاز دارند و حل این معادلات پیچیدگی های بسیار دارد. در این زمینه شاخصه ها و محدودیت های بسیاری نیز وجود دارد. برای مثال معیاری به نام "سختی استخراج" تعیین شده تا سرعت و مدت زمان تولید هر بلاک را کنترل کند. چنانچه قدرت پردازش یک ماینر بالا رود، این معیار نیز بالا می رود تا زمان استخراج بیت کوین کمتر از ده دقیقه نشود. همچنین، برای معادله های دشوار این معیار کاهش می یابد. محدودیتی نیز در زمینه ی تعداد بیت کوین های تولید شده وجود دارد. تنها 21 میلیون بیت کوین قابل تولید است و پس از آن بیت کوین جدیدی تولید نمی شود.

استخر ماینینگ یا mining pool ؟

استخر ماینینگ یا mining pool ؟

همانطور که گفتیم، انجام فرایند ماینینگ و حل معادلات پیچیده ی آزاد سازی بیت کوین، نیازمند منابع سخت افزاری بسیار قدرمند می باشند. برخی از کاربران برای گرفتن نتایج بهتر، منابع سخت افزاری خود را با یک دیگر به اشتراک می گذارند. به این ترتیب آن چه حاصل می شود یک mining pool خواهد بود که از قدرت بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود. در این شرایط احتمال حل هر بلوک افزایش یافته و پاداش بیشتری از آزاد سازی بیت کوین ها حاصل می شود؛ سپس این پاداش، میان ماینرها تقسیم می شود. ماینرها معتقدند که این سیستم بسیار کارآمدتر خواهد بود. آن ها می گویند با استفاده از استخر ماینینگ، ضمن صرفه جویی در هزینه های خود، به سود بیشتری نیز دست می یابند.

 چرا بیت کوین ارزشمند است؟

چرا بیت کوین ارزشمند است؟

همانطور که گفتیم، بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که تنها در دنیای دیجیتال مبادله می شود و نمود فیزیکی ندارد. بیت کوین ها زیر نظر هیچ بانک و سازمان خاصی هم نیستندو این مزیت بزرگی محسوب می شود، چرا که تحت تأثیر تورم قرار نمی گیرند. همچنین با توجه به این که بیت کوین ها تعداد محدودی دارند، روز به روز کمیاب تر و با ارزش تر می شوند. به همین دلیل سرمایه گذاری روی آن ها می تواند بسیار سود آور باشد.

نکته: توضیحات ارائه شده صرفاً برای آگاهی شما از نحوه ی استخراج بیت کوین ها و فرایند ماینینگ بود و برای استخراج بیت کوین ها، نیازی به دانستن مفاهیم تئوری ماینینگ وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

 

  منبع: رویال پرداخت

کارشناس رویال بازدید : 30 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه فریلنسر :

  • آشنایی با مفهوم فریلنسر یا آزادکار
  • نحوه ی آغاز به کار به  عنوان یک فریلنسر
  • پتانسیل های قابل استفاده برای کسب و کار های فریلنسری

فریلنسر (آزادکار)

فریلنسر یا آزادکار به چه کسی گفته می شود؟

شاید شما هم امروزه واژه ی آزادکار یا فریلنسر (freelancer) را شنیده باشید؛ فریلنسر یا آزادکار به شخصی گفته می شود که به صورت مستقل و بدون این که زیر نظر شرکت و یا سازمان خاصی باشد، کار می کند. در واقع فریلنسرها به انتخاب خود، پروژه می گیرند و متناسب با تخصص خود، با کارفرمایان مختلف کار می کنند.

اگر قصد دارید فعالیت خود را به صورت تخصصی به عنوان فریلنسر آغاز کنید، اما نمی دانید چگونه و از چه راهی شروع به فعالیت کنید، این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه نماید. در این مقاله سعی کرده ایم که با ارائه ی چند نکته ی کاربردی، نحوه ی آغاز به کار و پتانسیل های اطرافتان را به شما نشان دهیم.

حوزه ی کاری مورد علاقه ی خود را پیدا کنید.

کار مورد علاقه

اگر ما به کاری که انجام می‌دهیم، علاقه نداشته باشیم، در طولانی مدت انگیزه خود را از دست می دهیم. فعالیت های فریلنسری به انگیزه ی خیلی قوی نیاز دارد. اگر به کاری که انجام می دهیم علاقه نداشته باشیم؛ در طولانی مدت دوام نمی آوریم و خسته می شویم.

سریعاً از کار روزانه ی خود خارج نشوید.

کار فریلنسری به مرور ساخته می شود و کم کم  به نقطه اوج خودش میرسد پس سریعاً از کار روزانه ی خود خارج نشوید. به خودتان فرصت بدهید. توجه کنید اگر شما از کار روزانه خود خارج شوید و سریعا به فریلنسری بپردازید، سریعا به پول نخواهید رسید!

ساعاتی از روز را به کسب و کار فریلنسری خود اختصاص دهید.

فریلنسر یا آزادکار

زمان ثابتی از روز را به کسب و کار فریلنسری خود، اختصاص دهید. توجه کنید که این زمان باید منظم باشد؛ و به آن متعهد باشید. یعنی حتی اگر پروژه هم نداشتید؛  باید این ساعات مشخص شده در روز را به یادگیری در حوزه ی کسب و کار فریلنسری خود و یا ارتقای نمونه کارهایتان اختصاص دهید.

برای شروع به کار از نزدیکانتان استفاده کنید.

همکاران فریلنسر

از نزدیکان خود فعالیت فریلنسری را شروع کنید. اقوام، دوست و آشنا، افراد نزدیک به شما هستند و دسترسی به این افراد برای شما راحت تر است. این گونه افراد راحت تر به شما اعتماد می کنند و خیلی مهم است از مشتری این اعتماد را جلب کنید؛ پس به خوبی از پتانسیل های اطرافتان استفاده کنید. این کار یعنی شروع فریلنسری با نزدیکان، در نقطه اولیه ماجرا به طرز عجیبی می تواند به شما کمک کند. چرا؟

 چون شما یک دسته بزرگ از آدم هایی را دارید که به شما اعتماد دارند و باید مطمئن باشید آن ها میدانند شما چه کاری انجام می دهید. این گونه در صورت نیاز به شما مراجعه می کنند!

مشتریان بالقوه خود را بشناسید

شما باید بدانید این مشتریان کجا زندگی می کنند و کجا حضور دارند. دلیل این که به سرویس شما نیاز دارند و احتمالاً از شما خرید می‌کنند چیست؟ بدانید که چه کسانی به سرویس شما احتیاج دارند. برای انجام این کار می توانید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. شبکه‌های اجتماعی رایگان هستند و شما برای شروع به کار در این فضاها، به بودجه زیادی نیازی ندارید.

شبکه سازی کنید

ساختن روابط مؤثر و مفید با افرادی که مرتبط با شما و کسب و کار شما هستند، می تواند بسیار مفید باشد. حتی ارتباط با کسانی که همکار شما هستند نیز بسیار سودمند است؛ زیرا در صورت نیاز می توانید از آنها کمک بگیرید. هر چقدر ارتباطات شما بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما  هم بالاتر است.

هنرتان را به نمایش بگذارید

شبکه های اجتماعی

هر چقدر هم که شما در یک زمینه حرفه ای باشید، تا زمانی که به خوبی دیده نشوید، فایده ای ندارد. همین امر می تواند باعث شکست در کار فریلنسری شما شود.

باید از تمام ابزارهایی که به شما کمک می کند تا کاری که انجام می دهید جلوی چشم مشتریان شما برود، باید استفاده کنید!

روش های بیشتر به چشم آمدن در کار فریلنسری

زمانی را در روز برای "تبلیغ کار خود و دیده شدن" اختصاص دهید. در این زمینه حتماً از شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید. با فعالیت در این شبکه ها می توانید مطمئن شوید همه در حال تماشای شما هستند. فعالیت مداوم و منظم در این شبکه ها بر رشد و پیشرفت شما تأثیر مستقیم می گذارد.

نمونه کار های خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید. در این راه ممکن است از شما انتقاد هم شود و شما نباید از این انتقاد ها ناراحت شوید. این انتقاد ها در واقع راهنمایی هایی برای شما و پیشرفت در کسب و کارتان محسوب می شوند. پس از این انتقادها برای پیشبرد اهداف کسب و کار فریلنسری خود کمک بگیرید.

صبور باشید و برای رشد کسب و کارتان وقت بذارید.

فریلنسر یا آزادکار

توجه کنید که باید برای پروژه فریلنسری خود زمان بگذارید. ممکن است حداقل 6 ماه تا 1 سال زمان لازم باشد تا کار شما به ثمر بنشیند. البته این در صورتی است که شما خوب کار کنید و برنامه ریزی منظمی داشته باشید !

مطالب مرتبط:

کارشناس رویال بازدید : 30 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه هالونیگ

  • هاوینگ یا هالوینگ چیست؟
  • چرا هالوینگ اتقاق می افتد؟
  • هالوینگ و استخراج طلا.
  • بیت کوین و آینده آن.
  • نقش هالوینگ در بیت کوی.
  • چه کشورهایی که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارند؟
  • چرا کشور ها اصرار به استخراج بیت کوین دارند؟

هاوینگ یا هالوینگ چیست؟

بیت کوین

تعریف کلی هالوینگ یا هاوینگ یعنی نصف شدن پاداش استخراج یک ارز دیجیتال در تاریخی که از قبل معین شده است. این رویداد هر ۴ سال یکبار اتفاق می‌افتد. میزان درآمد بیت کوین افراد از طریق استخراج این ارز نصف می شود.

چرا هالوینگ اتقاق می افتد؟

میزان بیت کوین های ارائه شده در دنیا تنها ۲۱ میلیون می باشد. برای اینکه ارزش این کوین طی سال های آینده نیز حفظ شود، پاداشی که برای ساخت هر بلاک به ماینر ها داده می‌شود هر 4 سال یک بار، نصف می‌شود.

هالوینگ و استخراج طلا.

این فرآیند درست همانند استخراج طلا می باشد.  همانطور که در جهان مقدار محدود طلا در اختیار انسان قرار دارد، بیت کوین نیز به صورت محدود ارائه شده است. افرادی که اقدام به استخراج بیت کوین می کنند، در واقع در حال استخراج طلای دیجیتال هستند که روزی به پایان می رسد.

استخراج بیت کوین

بیت کوین و آینده آن

اکنون ۱۸ میلیون بیت کوین استخراج شده است. تقریباً معادل ۸۵ درصد از کل بیت کوین های ارائه شده است. خیلی از افراد بر این باورند که ادامه کار و ماندن در این عرصه صرفه ندارد و نمی توان وارد این کار شد. اما این پایان کار بیت کوین نیست. چرا که از همان ابتدا برنامه ای برای این کوین ارائه شده است. برای هر بار استخراج کردن بیت کوین ها شرایط سخت تری ایجاد می شود. این شرایط که برای استخراج بیت کوین تعریف شده است، دقیقا همانند استخراج طلا می باشد.  باید زمان و هزینه زیادی صرف شود تا این کوین ها استخراج شوند.

نقش هالوینگ (هاوینگ) در بیت کوین

یکی از این پروتکل ها هالوینگ می باشد و هر چهار سال استخراج کنندگان ۵۰ درصد کمتر بیت کوین دریافت می‌کنند.  همین فرآیند می‌تواند استخراج این ارز دیجیتال را مشکل تر کند.  این فرایند تا آنجا ادامه می یابد که ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج شود.

با شرایطی که وجود دارد آیا استخراج کنندگان تمایل به ادامه کار دارند یا خیر؟

همانطور که در بالا اشاره شد استخراج بیت کوین همانند استخراج طلا می باشد. برای اینکه بتوانید طلای بیشتر استخراج کنید مستلزم داشتن امکانات خاصی هستید.

به عنوان مثال: نیاز به تجهیزات سخت افزاری غول ‌پیکر و نیروی انسانی بسیار زیادی است که بتوانید طلا استخراج کنید. استخراج بیت کوین نیز همانند استخراج طلا است.  شما برای اینکه بیت کوین بیشتری استخراج کنید، باید از سخت افزار بسیار قوی و برق زیاد کمک بگیرید.

همین فرآیند باعث می شود برخی از افرادی که برای استخراج بیت کوین ضعیف تر کار می‌کنند از ادامه کار منصرف شوند. اما تنها کسانی ادامه این کار را انجام می‌دهند که با سخت افزار قوی تر و امکانات قوی تر فرآیند استخراج را با قبول پروتکل هالوینگ انجام دهند. برخی شرکت های چینی برای استخراج بیت کوین اصرار زیادی دارند. به همین دلیل از تجهیزات پیچیده و پیشرفته برای این زمینه کمک می گیرند.

چه کشورهایی که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارند؟

نقشه کره زمین

شرکت چینی بیت مین از جمله شرکت های غول پیکری می باشد که در چین اقدام به استخراج می‌کند. البته باید متذکر شد که شرکت های دیگری در کشورهایی همانند: ایران، آمریکا، روسیه و سایر کشورهای قدرتمند کار استخراج بیت کوین را انجام می دهند و پروتکل هالوینگ را پذیرفته اند.

چرا کشور ها اصرار به استخراج بیت کوین دارند؟

بیت کوین

به دلیل اینکه بیت کوین می تواند یکی از بهترین منابع درآمد و البته ارز آور به کشور باشد، شرکت های زیادی در این حیطه فعالیت می کنند. اصلی ترین دلیل این کار تحریم هایی است که ایران می تواند به واسطه ی این ارز دیجیتال مشکلات اقتصادی خود را حل کند. با وجود اینکه پروتکل هالوینگ پاداش های برداشت بیت کوین را  هر سال کمتر می کند، هزینه استخراج آن نیز بیشتر می شود و هنوز هم این ارز دیجیتال محبوب است.

همه تمایل دارند بیت کوین باقی مانده را استخراج کنند. مهمترین سوالی که اکنون پیش می آید این است که آیا قیمت بیت کوین به خاطر پروتکل هالوینگ تاثیر می گیرد یا خیر؟ جواب این سوال بله است. هرچه پاداش ‌های استخراج بیت کوین کمتر شود ارزش بیت کوین به دست آمده بیشتر می شود. در نتیجه همین امر باعث می‌شود که عرضه و تقاضا در یک تعادل مناسب قرار بگیرد.

سخن پایانی

پروتکل هالوینگ (هاوینگ) دقیقا مشابه ارزش طلا است. با وجود اینکه از 21 میلیون بیت کوین ارائه شده 18 میلیون آن استخراج شده است اما هنوز کار استخراج انجام می شود و پروتکل هالوینگ ارزش بیت کوین را دقیقا مشابه طلا کرده است. توجه به برق مصرفی و انرژی صرف شده برای استخراج نیز بسیار مهم است. چرا که در صورت عدم توجه به این فاکتور مهم تمام بیت کوین های استخراج شده از دست شما می رود. در انتها باید متذکر شویم که در صورت استخراج موفقیت آمیز بیت کوین می توانید با کمک رویال پرداخت اقدام به نقد کردن بیت کوین خود کنید و در کمتر از 48 ساعت پول نقد با واحد دلار به نرخ روز تحویل بگیرید.

 منبع: رویال پرداخت

کارشناس رویال بازدید : 34 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه

  • آزمون wes چیست؟
  •  مزیت های آزمون wes چیست؟
  • سوابق تحصیلی

آزمون wes چیست؟

آزمون wes

بی شک همه افرادی که تمایل مهاجرت به آمریکا یا کانادا را داشته باشند، باید اقدامات اولیه را انجام دهند. یکی از این اقدامات برای مهاجرت به کانادا یا آمریکا آزمون wes است. در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم که آزمون wes چیست؟

به طور کلی آزمون wes فرآیند معادل سازی را انجام می دهد. برای انجام این آزمون ابتدا باید در سامانه مورد نظر ثبت نام کنید. همه افرادی که تمایل داشته باشند به این کشور مهاجرت کنند، باید این روند را انجام دهند. کسانی که مدرک خارج از کشور کانادا را دریافت کرده‌ باشد و قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشد، باید مدرک خود را به آزمون wes معرفی کند. پس از ارزیابی در صورت تایید اجازه ورود به کانادا را خواهد داشت.

مزیت های آزمون wes برای مهاجرت به کانادا یا آمریکا

آزمون wes

  • در صورتی که قصد فعالیت دیگری در کشور کانادا داشته باشید با کمک آزمون wes می توانید فعالیت خود را ادامه دهید.
  • آزمون wes می تواند فرآیند تایید مهاجرت شما را سرعت بخشد. افرادی که دارای مدارک پزشکی و داروسازی باشند، بیشتر به این مدرک نیاز دارند و فرایند تایید آن ها مطمئنا دارای امتیازاتی خواهد بود.

 برای تاییدیه آزمون wes باید مراحل زیر را  انجام دهید:

آزمون wes

  1. در ابتدا باید شخصاً به سایت wes مراجعه کنید و فرآیند ثبت نام، ارسال مدارک و تاییدیه را انجام دهید. چرا که در صورت پیگیری دیگران برای ثبت نام می‌تواند روند تایید مدارک شما را با تاخیر مواجه کند یا حتی تایید مدارک شما انجام نشود.
  2. پس از ثبت نام در سایت wes دنبال معادل مدرک خود بگردید و مطمئن شوید که مدرک شما برای تایید مناسب می باشد. دنبال افرادی بگردید که معادل مدرک شما را داشته اند و تایید شده اند. در صورتی که مدرک شما برای تایید مناسب نباشد باید مدرک دیگری را مد نظر قرار دهید.
  3. سوابق تحصیلی برای تایید ارزیابی آزمون wes ضروری می باشد. به همین منظور در صورت ثبت نام در این وب سایت حتماً همراه با مدارک ارسالی، سوابق تحصیلی خود را ارسال کنید.
  4. باید هزینه های ارسال مدارک را پرداخت کنید. بر اساس تعداد مدارکی که ارسال می کنید هزینه های شما متغیر می باشد. پس از اینکه ثبت‌ نام و ارسال مدارک را به همراه پرداخت هزینه انجام دادید، برای شما یک کد پیگیری ارسال می شود. با کمک این کد پیگیری می توانید فرآیند تایید خود را پیگیری کنید.
  5.  فرآیند تایید مدارک ۷ روز کاری طول می کشد. پس از هفت روز، سوابق شما که برای wes ارسال شده است به دانشگاه مقصد ارسال می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.
  6. در صورت تایید مدارک یک ایمیل به شما ارسال می شود که نشان دهنده تایید شما می باشد. در صورت عدم تایید برای پیگیری مجدد شما باید 30 دلار پرداخت کنید تا فرآیند تایید دوباره پیگیری شود.

 پس از اینکه فرآیند ثبت نام انجام شد به نکات زیر توجه کنید.

  1. در صورت تمایل برای ثبت نام در آزمون wes برای کانادا و آمریکا باید برای هرکدام اکانت جداگانه بسازید.  فرآیند تایید مدارک به صورت جداگانه پیگیری می شود. هزینه هایی که پرداخت می کنید نیز به صورت جداگانه است.
  2. کد پیگیری که پس از پرداخت هزینه برای شما ارسال می شود بسیار مهم می باشد.  شما نباید این کد پیگیری را گم کنید.  پس در نگهداری کد پیگیری دقت داشته باشید.
  3. توجه داشته باشید که دستورالعمل ثبت نام بسیار مهم می باشد.  قبل از اینکه شما فرایند ثبت نام، ارسال مدارک و پرداخت هزینه را انجام دهید، باید از دستورالعمل هایی که در این زمینه وجود دارد آگاهی کامل داشته باشید.
  4. نکته مهمی که در رابطه با ارسال مدارک باید مد نظر قرار دهید این است که  اصل مدارک را ارسال نکنید. به این دلیل که سازمان wes اصل مدارک را برگشت نمی‌دهد و شما دیگر نمی توانید دوباره فرآیند ثبت نام را انجام دهید.

مطالب مرتبط:

برای خواندن مطالب بیشتر  می توانید به بلاگ رویال پرداخت مراجعه کنید.

 منبع: رویال پرداخت

کارشناس رویال بازدید : 32 دوشنبه 01 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه:

  • بیت کوین چیست؟
  • شبکه بیت کوین
  • گره در شبکه بیت کوین به چه معناست؟
  • کنترل شبکه بیت کوین
  • سازنده بیت کوین
  • روش های دست یافتن به بیت کوین
  • شبکه بندی بیت کوین

بیت کوین چیست؟

, Footer Illustration

بیت کوین درسال ۲۰۰۹ به دست شخصی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. بیت کوین یک رمز ارز (یکی از انواع ارز های مجازی) و نظام پرداخت جهانی با عملکردی مانند پول حکمی یا بی پشتوانه (پولی که ارزش اش به دستور دولت یا قانون باشد و این نوع پول با پول کالایی متفاوت است) است.

ولی هنوز در هیچ کشوری به عنوان پول آن کشور به رسمیت شناخته نشده است همچنین بیت کوین اولین پول دیجیتال غیر متمرکز است.

شبکه بیت کوین

این شبکه بدون داشتن بانک مرکزی و مسئول است و یک شبکه همکار به همکار (به شبکه ای گفته می شود که یک سیستم می تواند از اطلاعات سیستم دیگر استفاده کند یا اطلاعات بفرستد)است، در این شبکه تراکنش ها بین مشتریان بدون دخالت شخص یا سیستم خاصی انجام می شود مستقیما بین مشتریان است.

گره در شبکه بیت کوین به چه معناست؟

, Footer Illustration

گره (یک سیستم الکترونیکی فعال است که به یک شبکه وصل و اطلاعات را برای آن می فرستد یا از آن طلاعات دریافت می کند) که با استفاده ازفناوری که اطلاعات را به صورت امن انتقال یا ذخیره می کند تراکنش های انجام شده را بازبینی می کند و در یک مجموعه از داده های دیجیتال ذخیره می کند این عمل جهت ثبت و ذخیره داده ها انجام می شود و به آن زنجیره بلوکی گفته می شود.

طی سال های گذشته ارزش بیت کوین در بازار های جهانی بسیار بالا رفته و شرکت و اشخاص مهمی همچون تاجران بزرگ  بیشماری پذیرای آن هستند و همچنان ارزش آن رو به افزایش است.

کنترل شبکه بیت کوین

شبکه بیت کوین به دست کاربران و مشتریانش کنترل می شود و کسی مالک آن نیست، به دلیل اینکه بیت کوین به عنوان پول در هیچ یک از کشورها به رسمیت شناخته نشده پس فاقد اعتبار حقوقی است.

سازنده بیت کوین

, Footer Illustration

سازنده بیت کوین شخصی ناشناخته است که گفته می شود نامش ساتوشی ناکاموتو است، اشخاص بسیاری تا به اکنون به عنوان ساتوشی ناکاموتو مطرح شده اند. یکی از افراد مشکوک اولین کسی بود که در بیت کوین تراکنش انجام داد نام این شخص هال فینی است که البته این اخبار را تکذیب و گفته است که از طریق ایمیل با ساتوشی ناکاموتو در ارتباط بوده اند و این تراکنش برای آزمودن بیت کوین بوده است.

  • در سال ۲۰۱۵ طی تحقیقاتی گفته شد که ممکن است کریگ رایت مخترع بیت کوین باشد.
  • در سال ۲۰۱۶ کریگ رایت مهندس کامپیوتر استرالیایی مدعی شد سازنده بیت کوین است، بعضی از اعضای مهم بیت کوین نیز ادعاهای وی را تایید کردند

کریگ رایت گفته است برای حفظ حریم اطرافیانش هویت خود را فاش کرده است

سه روز پس از این ادعا کریگ رایت خود را  از دید عموم پنهان کرد و پس از پاک کردن تمامی پست های خود در یک پست در بلاگ خود اظهار ناتوانی از اثبات ساتوشی ناکاموتو بودن خود و اعلام مدرک بیشتر ادعاهای خود کرد  و از اعضای انجمن بیت کوین معذرت خواهی کرد و گفت امیدوار است که به اعتبارشان به خاطر او لطمه ای وارد نشود او تا کنون ناپدید شده است.

روش های دست یافتن به بیت کوین

  • بیت کوین از طریق فعالیت استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ به دست می آید در این فرایند تراکنش ارز دیجیتال تایید می شود و به بلاک چین اضافه می شود به این نحو بیت کوین و همه ارزهای دیجیتال دیگر تولید می شوند. همچنین لازمه این کار داشتن سیستم ها و سخت افزارهای بسیار قدرتمند است
  • از روش های دیگر بدست آوردن بیت کوین خریداری آن از صرافی ها است همچنین برخی از بخت آزمایی ها به کاربران بیت کوین  می دهند می توانید در برابر کالا و خدمات بیت کوین دریافت کنید

شبکه بندی بیت کوین

, Footer Illustration

کابران در شبکه بیت کوین هر کدام یک گره به حساب می آیند. در این شبکه همه گره ها به هم وصل هستند و با هم در ارتباط هستند برای مثال گره  کاربری که می خواهد مبلغی را انتقال بدهد درخواستی آماده و با کلید شخصی خود آن را امضا می کند.

در قدم بعدی این درخواست را به گره هایی که متصل به آن هستند میفرستد و سپس این گره ها نیز این درخواست را به گره های متصل به خود می فرستند و به همین گونه به کل شبکه فرستاده می شود. طی سالیان گذشته کاربران بیت کوین افزایش چشم گیری داشته اند و از هزار به بیش از میلیون ها کاربر رسیده است.

از سال ۲۰۱۵ بسیاری از بازرگانان پذیرای بیت کوین شدند همچنین دانشگاه نیکوزیا اولین دانشگاهی است که اعلام کرد بیت کوین می پذیرد، کارمزد بیت کوین بین صفر تا 2 درصد است.

مطالب مرتبط:

منبع:

https://royalpardakht.com/

کارشناس رویال بازدید : 26 دوشنبه 01 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

راهنمای مطالعه:

  • مسترکارت (Mastercard) و ویزا کارت (visa card) چیست ؟
  • زمان آغاز فعالیت بین المللی ویزا کارت و مستر کارت
  • روند رشد و تغییرات مستر کارت
  • روند رشد ویزا کارت ها
  • خدمات شرکت ویزا کارت
  • ویژگی های مسترکارت
  • چگونه ویزا کارت دریافت کنیم ؟
  • تفاوت بین کارت های مجازی و واقعی
  • نکات خرید مستر کارت در ایران

مسترکارت و ویزا کارت چیست ؟

, Footer Illustration

مسترکارت و ویزا شرکت های چند ملیتی آمریکایی هستند که در زمینه خدمات مالی و پرداخت جهانی خدمات ارائه می دهند شکل گیری کارت های اعتباری برند مسترکارت در سال ۱۹۶۰ شکل گرفت و اولین بار توسط بانک های ملی کروکر، کالیفرنیا و.. صادرشد و بعداز پیوست بانک مارین میدلند در نیویورک نام آن به مستر شارژ تغییر کرد

زمان آغاز فعالیت بین المللی

, Footer Illustration

 با امضا کردن قراردادی در سال ۱۹۶۸ با شبکه اروپایی فعالیت بین المللی خود را آغازکرد و در سال های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۲ سیتی بانک واکسس که یک شبکه بریتانیایی است به شبکه مستر شارژ پیوستند در نهایت در سال ۱۹۹۷ نام مستر شارژ به طور رسمی به مستر کارت تغییر پیدا کرد.

روند رشد و تغییرات مستر کارت

  • مسترکارت اکسس که شبکه بریتانیایی و از گسترده ترین شبکه های کارت های یکپارچه در بریتانیا بوده است را خریداری کرد و با خود یکی کرد.
  • در سال ۲۰۱۰ بزرگ ترین شبکه پرداخت بریتانا به اسم دیتاکش را خریداری کرد.
  • در سال ۲۰۱۴ با گسترش شبکه خود در خاورمیانه نیز بخشی را راه اندازی کرد.
  • امروز۱۰۰ ها کشور در سرتاسر جهان توانایی استفاده از خدمات مسترکارت را دارند.

روند رشد ویزا کارت ها

, Footer Illustration

  • شرکت ویزا فعالیت خود را در سال ۱۹۵۸ در زمینه پرداخت آغاز کرد پس از گذشت مدتی و ارسال کارت هم از شرکت ویزا هم از موسسات دیگر به مشتریان کارت ارسال می شد و نیاز به یک سیستم یکپارچه احساس می شد.
  • به تدریج کارت ها همه وارد یک شبکه شدند و در سال ۱۹۶۰ به کشوهای دیگر نیز صادر شد و شبکه ها در کشورهای مختلف که نیاز به یکپارچگی را احساس می کردند به یک شبکه پیوستند.
  • در نهایت در سال ۱۹۷۵ شبکه بین المللی ویزا به صورت رسمی تاسیس شد.

خدمات شرکت ویزا کارت

از جمله خدمات شرکت ویزاکارت های نقدی، اعتباری و پیش پرداخت است. مسترکارت و ویزا کارت نوعی کارت اعتباری هستند که دارای اعتباری جهانی هستند  و در رتبه اول مبادلات مالی در جهان قرار دارند این کارت های اعتبار همزمان با ایجاد دسترسی ارزی به خارج از کشور این امکان را ایجاد می کنند تا برای کار،مسافرت و تحصیل  وجه نقد در کشورهای خارجی دریافت کنید

ویژگی های مسترکارت

  • دریافت وجه نقد ازدستگاه های ATM کشورهای مختلف جهان
  • خرید از فروشگاه های بین المللی
  • خرید از آنلاین شاپ ها
  • تبادل مالی با شرکت های بین المللی
  • انتقال پول به وسیله صرافی ها ، بانک های اینترنتی و…

همچنین مستر کارت ها و ویزا کارت ها دارای کارمزد های ناچیز هستند .اما لازم به ذکر است در کشور ما متاسفانه محدودیت هایی جهت دریافت شان وجود دارد .

چگونه ویزا کارت دریافت کنیم ؟

, Footer Illustration

اگر می خواهید ویزاکارت یا مسترکارت دریافت کنید باید به شرکت های خصوصی که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنید شما می توانید این شرکت ها را در اینترنت و با جستجو کردن بیابید مانند شرکت رویال پرداخت یا می توانید به درگاه های رسمی آن در مراکز خرید بزرگ بروید اما فرق شرکت های علنی و شرکت های خصوصی در مقدار کارمزد دریافتی توسط آن هاست که در شرکت های خصوصی کمتر است.

مدارک لازم:

  • شما اول باید فرم داده شده از طرف شرکت را پر کرده و به همراه کپی کارت ملی و پاسپورت خود و مبلغ مورد نظر به شرکت تحویل دهید و سپس شرکت اقدام به دریافت ویزا کارت یا مستر کارت می کند.
  • اگر خواستار دریافت ویزا کارت یا مستر کارت مجازی هستید می توانید آن را به صورت آنی و سریع دریافت کنید اما برای دریافت کارت باید ۱۵ تا ۴۵ روز کاری منتظر بمانید.

تفاوت بین کارت های مجازی و واقعی

  • کارت های فیزیکی را می توان در هتل ها، مغازه ها و….مورداستفاده قرار داد همچنین میتوان از دستگاه هایی با لوگوی مسترکارت یا ویزا کارت پول دریافت کرد.
  • کارت های مجازی با فرستادن مشخصات درج شده روی کارت به ایمیل تان به شما این امکان را می دهد تا معامله های خود را اینترنتی، فکس یا… انجام دهید.

صدورمستر کارت در ایران به چه نحوی است؟

, Footer Illustration

مراحل هر شرکت ممکن است با شرکت دیگر متفاوت باشد اما مراحل کلی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  1. ثبت نام در وب سایت دلخواه خود
  2. ثبت درخواست صدور مستر کارت، ویزا کارت یا کارت های اعتباری در وب سایت
  3. کامل کردن فرم بانک
  4. ارسال کردن اسکن کارت ملی و پاسپورت خود
  5. پرداخت پیش پرداخت برای صدور کارت

در نهایت طی ۱۵ تا ۴۵ روز کاری مستر کارت، ویزا کارت یا کارت های اعتباری شما صادر می شود.

نکات خرید مستر کارت در ایران

حتما دقت داشته باشید که مستر کارت، ویزا کارت یا کارت های اعتباری حتما به نام و مشخصات خودتان صادر کنید. حتما ملیت واقعی خود را وارد کنید زیرا ممکن است کارتتان به دلیل وارد کردن اطلاعات نادرست مسدود شود.

مطالب مرتبط:

منبع:

https://royalpardakht.com/

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 864
  • بازدید کلی : 2,219